Erasmus+

ERASMUS+ V POLSKU 21. 4. – 30. 4. 2023

Krátkodobé projekty pro mobilitu studujících a zaměstnanců ve školním vzdělávání

Název projektu: Motivační faktor v procesu zvyšování jazykových kompetencí žáků v rámci studia cizích jazyků

V květnu 2022 byl schválen projekt Motivační faktor v procesu zvyšování jazykových kompetencí žáků v rámci studia cizích jazyků, který naše škola podala v rámci programu Erasmus+. Od 21. 4. do 30. 4. proběhla druhá aktivita tohoto projektu. Dvacet žáků ze sedmých, osmých a devátých ročníků naší školy a tři učitelé navštívili základní školu v polském městě Grudziadz. Cílem této aktivity bylo zvýšit motivaci žáků učit se cizím jazykům, zlepšit jejich jazykovou vybavenost, zvýšit jejich sebedůvěru při používání cizího jazyka a celkově zlepšit kvalitu výuky.

Žáci a učitelé vyrazili na cestu v pátek 21. 4. dopoledne, protože již odpoledne byla naplánována návštěva solného dolu Wieliczka. V sobotu pak navštívili polské město Krakov, kde si prohlédli královský hrad Wawel a staré město, odpočinuli si v zrcadlovém labyrintu a odpoledne strávili v naučném parku Vesnice světa. V neděli po snídani opustili Krakov a zamířili do města Osvětim, kde za druhé světové války němečtí nacisté zbudovali táborový komplex Auschwitz (Osvětim). Po prohlídce tábora se vydali do svého cíle na sever Polska, do města Grudziadz. Cesta z Osvětimi trvala šest hodin. Po příjezdu a večeři se ubytovali v hotelu Marina, který se nachází v blízkosti řeky Visly. V pondělí 24. 4. čekal žáky jejich první den ve škole Szkoła Podstawowa im. gen. Tadeusza "Bora" Komorowskiego v Grudziądzu. Přivítala je paní učitelka Paulina Piszkalska spolu s dvaceti polskými dětmi. Vzájemně se představili a po prezentacích, ve kterých žáci představili své země, se vydali na školní hřiště, kde proběhla akce „Zdravá snídaně v trávě“. Po akci se žáci a učitelé vrátili do třídy a pokračovali v prezentacích a kvízech o zajímavých místech v České republice a Polsku. Na úterý byla naplánována aktivita „City Game“. Žáci byli rozděleni do smíšených česko-polských skupinek, dostali mapku a otázky, na které měli během procházky městem odpovědět. Během hry měli možnost více poznat město Grudziadz a blíže se seznámit s polskými žáky a samozřejmě komunikovat anglicky nejen při plnění úkolů. Navštívili také botanickou zahradu. Ve středu se čeští žáci i učitelé vydali na výlet do města Marlbork, kde navštívili křižácký hrad Marlbork, největší gotickou stavbu na světě a zároveň největší stavbu z cihel na světě. Ve čtvrtek se žáci v polské škole zúčastnili hodiny chemie, matematiky a angličtiny, po obědě se vydali do vojenské tvrzi na okraji Grudziadzu. V pátek se spolu s polskými žáky vypravili pěšky k jezeru Tarpina, kde společně strávili celý den a zakončili přátelský pobyt v partnerské škole. Poslední výlet, který žáci v Polsku absolvovali, byla návštěva měst Gdaňsk a Sopoty na pobřeží Baltského moře. I když počasí připomínalo spíše konec zimy, žáci i učitelé si výlet užili. V neděli po snídani pak vyrazili na cestu domů, kam dorazili plni zážitků a dojmů v odpoledních hodinách.

obrázek bez popisu
obrázek bez popisu

A zde jsou odpovědi některých žáků na to, co se jim nejvíce líbilo během pobytu v Polsku a co jim tento pobyt přinesl.

1) Líbil se mi celý pobyt, ale nejvíce asi ten Osvětim, protože jsem si předtím nemyslela, jak kruté to tam bylo. Potom samozřejmě škola, noví kamarádi a ubytování bylo taky hezké. Myslím, že každý den se povedl.


2) Pobyt v Polsku mě i trochu zdokonalil v angličtině, protože jsem se nikdy anglicky nepotřebovala dorozumět a konečně jsem si to vyzkoušela, a dokonce mi většinou ostatní rozuměli. Jsem moc ráda, že jsem byla vybraná, hodně jsem si to užila. (Jolana)



1) Během pobytu v Polsku se mi celkově líbilo všechno, takže si nemůžu na nic stěžovat. Nejvíce mě však mile překvapilo chování žáků ve škole, kterou jsme navštěvovali. Byli velmi milí, hodní a za těch pár dní jsem si s některými vybudovala dobrý vztah. Doufám, že jsem je neviděla naposled.
Také se mi velmi líbil Krakov, protože měl spoustu krásných památek, a také prostředí, kde jsme byli ubytovaní, protože kolem nás byla krásná příroda, ale také město, takže se to hezky vyvážilo.

2) Pobyt v Polsku mi přinesl spoustu krásných zážitků a vzpomínek, na které nikdy nezapomenu. Taky mám pocit, že díky mluvení s žáky v polské škole se mi zlepšily komunikační schopnosti v angličtině a mám větší odvahu bavit se s cizími lidmi. (Eva)

1) Nejvíce se mi líbil Krakov. Je to zajímavé historické město s krásnými památky. Zaujal mě i Gdaňsk a Sopoty, bylo hezké vidět moře. Nejvíc jsem byla nadšená z Grudziądz. Tohle město se mi líbilo samo o sobě, líbil se mi i hotel, a především milé chování Poláků vůči nám.

2) Pobyt v Polsku mi přinesl novou zkušenost, a především skvělé kamarády. Myslím si, že je moje angličtina o něco lepší, díky tomu, že jsem chtěla poznat polské žáky, a to mě donutilo s nimi komunikovat i několik hodin v kuse. Odjíždím s tím, že nezáleží na tom, jaký národ jsme, i přesto jsme si mezi sebou dokázali vytvořit skvělý vztah. (Saša)

1) Už dlouho dobu jsem se chtěl podívat do Osvětimi, takže jsem se na neděli velice těšil a velice se mi líbila.

2) V
ždy jsem se bál na veřejnosti mluvit anglicky, ale za těch 10 dní jsem tento strach ztratil. (Dan)


1)Nejvíce se mi líbil pobyt v Grudziądz a náštěva jejich školy. Potkala jsem hromadu úžasných a hodných lidí. Návštěva Osvětimi mě také bavila, především protože jsem se dozvěděla něco nového.

2) Pobyt v Polsku mi přinesl nejen přátele, ale i zlepšení se v anglickém jazyce. Zjistila jsem, že se v zahraničí dokážu nejenom domluvit, ale i vést přátelskou konverzaci. (Adriana)

1) Na tomto pobytu se mi líbilo asi to, že jsme mohli poznat novou kulturu, historii a nové lidi.

2) Myslím si, že mi to přineslo menší zlepšení v angličtině, a nemít strach mluvit. (Klaudie)

1) Co se mi nejvíce líbilo? Nedá se napsat jedna jediná věc. Líbilo se mi vše od ubytování, výletů, nových kamarádů až po program, který pro nás měli připravený. Líbilo se mi vše kromě jídla (do všeho dávali kopr který nesnáším:))

Já jsem moc ráda, že jste nás vybrali, protože budu mít spoustu vzpomínek s holkami a s polskými kluky, a věci, na které budu moci vzpomínat.

2) A co mi pobyt přinesl? Kamarády, vzpomínky, nové informace, zkušenosti, dokonce si myslím, že jsem se zlepšila v angličtině, a myslím, že mi většinou rozuměli. Je mi moc líto, že to tak rychle uteklo, a my všichni jsme si to moc užili.

Bylo to krásné, nové lidi, nové prostředí, jiná škola, nový kamarádi. (Julča)

1) Nejvíc se mi líbilo v Gdaňsku, jak jsme pluli na lodi a byli u moře.


2) Celý tento pobyt mi přinesl neskutečný zážitek a i posun v angličtině. (Aneta)

ERASMUS

Krátkodobé projekty pro mobilitu studujících a zaměstnanců ve školním vzdělávání

Název projektu: Motivační faktor v procesu zvyšování jazykových kompetencí žáků v rámci studia cizích jazyků

V květnu 2022 byl schválen projekt Motivační faktor v procesu zvyšování jazykových kompetencí žáků v rámci studia cizích jazyků, který naše škola podala v rámci programu Erasmus+. Realizace projektu je od 1. 7. 2022 do 30. 11. 2023. Minulý týden proběhla první aktivita tohoto projektu, kterým byl kurz pro učitele zaměřený na nové metodologie ve výuce cizích jazyků, na efektivní motivaci žáků a na různé formy formativního hodnocení včetně classroom managementu. Kurzu, který se konal od 12. 9. do 17. 9. v Barceloně ve Španělsku, se zúčastnila paní učitelka Daniela Dvořáková. Cílem kurzu bylo naučit se lépe a více motivovat žáky učit se cizí jazyky, využívat nové metodologie ve výuce a nové formativní formy hodnocení a dále pozitivně rozvíjet vztah a respekt k cizím jazykům, národům a kulturám. Kurz byl paní učitelkou hodnocen velmi pozitivně a se získanými znalostmi se podělí formou semináře a náslechů v hodinách s ostatními kolegy. Druhá aktivita, která je v projektu naplánována, je krátkodobá mobilita 20 žáků ze sedmých a osmých ročníků naší školy do partnerské školy v rámci Evropské unie. Tato aktivita je bude realizována na jaře 2023, případně na podzim 2023. Cílem těchto dvou aktivit našeho projektu je zvýšit motivaci žáků učit se cizím jazykům, zlepšit jejich jazykovou vybavenost, zvýšit jejich sebedůvěru při používání cizího jazyka a celkově zlepšit kvalitu výuky. Věříme, že se nám podaří našich cílů dosáhnout, a o aktivitách budeme průběžně informovat.

obrázek bez popisu
obrázek bez popisu
obrázek bez popisu
obrázek bez popisu

Základní škola Němčice nad Hanou

Ředitelka školy:
Mgr. Hana Matušková 
582 386 579, 606 605 214
skola@zsnemcicenh.cz

Sborovna (omlouvání žáků):
582 386 537

Kancelář:
Jana Kantorová, 
Vanda Dokoupilová
582 386 259 

Školní družina:
582 386 263

Školní poradenské pracoviště:
PhDr. Magdalena Nováková
582 386 202, 776 280 820
magdal.novak@seznam.cz

Vedoucí jídelny:
Václava Budíková
582 386 050

Cookies - © 2024 ZŠ Němčice nad Hanou