Ekotým
Plán – strategie členů Ekotýmu
Prohloubení spolupráce s různými organizacemi
Apel na šetření energie – popisky k vypínačům
Kreativita – inspirace od ostatních škol, z novin, televize, internetu apod.
Apel na pohyb a zdravou výživu – omezení automatů, zapojení do programu Ovoce do škol, osvěta o vyšší zájem o sport
Rozvíjení tématu odpady – pokračovat v apelu na žáky a pedagogy heslem 3R (redukování, re užívání, recyklace)
Pozemek pro ekopedagogické účely – pěstování vlastní zeleniny, bylinek
Popis rostlin ve škole – vytvoření popisných štítků, zajímavosti o rostlině
Tematické akce – spolupráce se školní družinou, školním parlamentem
Tvorba osvětových prezentací - připravené powerpointové prezentace a jejich prezentace na 1. i 2. stupni
Lepší informovanost veřejnosti – přispívání do městského časopisu Lupa
Rozšíření témat a rozšíření ekotýmu o další členy
Rozdělení rolí v ekotýmu
Posílení týmové spolupráce – zařazení aktivit stmelujících kolektiv, aktivity, které prohlubují týmovou spolupráci a k lepšímu poznání se navzájem
Nákup, výsadba, rozšíření zeleně (rostlin) – květiny do tříd, na chodby i společné prostory školy
Tematické stravovací dny – spolupráce s vedoucí školní jídelny, např. mezinárodní den kuchyně – norský den (losos), italský den (špagety) apod.
Větší využití odpadů nejrůznějšího charakteru – spolupráce se školní družinou
Pokračovat ve snaze o třídění
Důsledná kontrola protékajících toalet – spolupráce s panem školníkem
Snaha o ekologický úklid – používání šetrných a ekologicky nezávadných prostředků při úklidu školy
Omezení používání igelitových sáčků – vytvoření plakátu, osvěta mezi žáky a jejich rodiči
Ekonomické používání papírů – oboustranný tisk
Jasná pravidla pro efektivní svícení a větrání
Plán – strategie členů Ekotýmu
Prohloubení spolupráce s různými organizacemi
Apel na šetření energie – popisky k vypínačům
Kreativita – inspirace od ostatních škol, z novin, televize, internetu apod.
Apel na pohyb a zdravou výživu – omezení automatů, zapojení do programu Ovoce do škol, osvěta o vyšší zájem o sport
Rozvíjení tématu odpady – pokračovat v apelu na žáky a pedagogy heslem 3R (redukování, re užívání, recyklace)
Pozemek pro ekopedagogické účely – pěstování vlastní zeleniny, bylinek
Popis rostlin ve škole – vytvoření popisných štítků, zajímavosti o rostlině
Tematické akce – spolupráce se školní družinou, školním parlamentem
Tvorba osvětových prezentací - připravené powerpointové prezentace a jejich prezentace na 1. i 2. stupni
Lepší informovanost veřejnosti – přispívání do městského časopisu Lupa
Rozšíření témat a rozšíření ekotýmu o další členy
Rozdělení rolí v ekotýmu
Posílení týmové spolupráce – zařazení aktivit stmelujících kolektiv, aktivity, které prohlubují týmovou spolupráci a k lepšímu poznání se navzájem
Nákup, výsadba, rozšíření zeleně (rostlin) – květiny do tříd, na chodby i společné prostory školy
Tematické stravovací dny – spolupráce s vedoucí školní jídelny, např. mezinárodní den kuchyně – norský den (losos), italský den (špagety) apod.
Větší využití odpadů nejrůznějšího charakteru – spolupráce se školní družinou
Pokračovat ve snaze o třídění
Důsledná kontrola protékajících toalet – spolupráce s panem školníkem
Snaha o ekologický úklid – používání šetrných a ekologicky nezávadných prostředků při úklidu školy
Omezení používání igelitových sáčků – vytvoření plakátu, osvěta mezi žáky a jejich rodiči
Ekonomické používání papírů – oboustranný tisk
Jasná pravidla pro efektivní svícení a větrání
Členka ekotýmu Vanesa Valášková vytvořila prezentaci o fungování a aktivitách ekotýmu, kterou chce spolužáky seznámit s ekotýmem.
Ekotým na průběžných schůzkách stanovil rozdělení potřebných rolí mezi jednotlivé členy a vytvořil závazná pravidla fungování ekotýmu.
Pravidla fungování ekotýmu:
Slušné a ohleduplné chování k ostatním členům ekotýmu.
Pomoc a vzájemná spolupráce.
Nenarušujeme schůzky nemístnými dotazy.
Chováme se ekologicky.
Chodíme poctivě na schůzky.
Necháme ostatní vyjádřit svůj názor.
Zapojujeme se do různých mimoškolních aktivit.
Respektujeme vedoucí ekotýmu.